fbpx

Behind the Scenes

RocketOne Commercial

Bij RocketOne wilden wij eens het goede voorbeeld geven. Voor onze eigen brand lancering, zetten wij een video & foto campagne op. Het plan voor een commercial en fotografie campagne was snel gemaakt. Hoe komt zoiets dan tot stand en welke keuzes maak je dan? Wij nemen je mee door ons proces, van begin tot eind.

Fase 1

Concepting / ideation

Door je kinderdromen uit te spreken, in blokken op te delen en dan keihard ervoor werken, zijn deze dromen te realiseren. Wij zijn al zo ver en leven onze droom. Nu willen we laten zien dat je met een kleine droom, heel ver kan komen. Ons team is jong en hongerig om te leren en te creëren. Een nieuwe reis samen met de partners, dat is ons doel. Het liefst met een vleugje magie en een kippenvelmomentje op het einde.

Fase 2

Scripting / Storyboarding

Aan de hand van ons verhaal wilden wij de creativiteit van het kind in onze commercial vastleggen. Zoals je vroeger met een rol plakband en wat stiften een raket kon ontwerpen om je dromen binnen handbereik te maken, creëren wij nu content. Als je echt blijft dromen en hard werkt, dan kan je ook echt zo’n reis van dichtbij meemaken. Dit moet herkenbaar zijn voor velen van onze doelgroep. Zeker in de zakelijke markt kan een vleugje magie en het gevoel van kinderdromen ervoor zorgen dat er weer wat plezier terugkomt. Als je hiermee dan ook al je commerciële doelen kan behalen, zitten we op het juiste pad!

Fase 3

De Video Commercial

Het was snel duidelijk dat Ype, een kindacteur, onze hoofdpersoon ging zijn. Ook vonden wij een geschikte kinderkamer en doorkijkraam om ons storyboard uit te werken. Met een aantal lampen ontwikkelden wij deze Disney vibe. Met veel kleur en licht vertellen wij ons verhaal. Zo hebben we de regen zelf gemaakt en hebben we de kinderkamer helemaal omgebouwd naar het space thema.

Fase 4

De Fotografie

Op de tweede draaidag was fotografie aan de beurt. De lampen werden ingewisseld voor flitsers en wij hebben een heus deken-fort gebouwd om Ype in te laten spelen. Elke foto had een element van magie, galaxy of raketten nodig. Ook wilden wij zijn emoties goed vastleggen. Concentratie, verbazing en het kippenvelmomentje van een Disneyfilm.

Fase 5

Herkenbaarheid

De commercial gaan wij inzetten als reclame voor ons bedrijf. Zo krijgen de bezoekers op de website meteen te zien wat we kunnen en wat onze tone of voice is. De fotografie zal breed worden uitgedragen op social media. Doordat alles in eenzelfde stijl is geschoten, hopen wij zo herkenbaarheid te creëren voor onze lezers, publiek en doelgroep. Hopelijk krijgen wij iedereen mee in onze ruimtereis met deze commercial.